Sprekers
Dit zijn de sprekers van Emerce Digital Commerce 2025.
In this fireside chat, we explore the transformative journey of Picnic, a trailblazer in the world of online grocery delivery, and its vision for the future of e-commerce and e-logistics.
In een circulaire economie is aandacht voor de 'achterkant' van producten vereist. Het wordt cruciaal om gedetailleerd inzicht te hebben in de samenstelling van producten, hun recyclebaarheid en de mogelijkheid tot reparatie. Het invoeren van een digitaal product paspoort wordt daarom noodzakelijk.
Vijf belangrijke transitiepaden bieden kansen voor nieuwe aanbieders met bijzondere concepten. Er zullen altijd kansen zijn en nieuwe winnaars opstaan in deze sector: de omzet blijft significant, net als de sociale meerwaarde in dorpskernen en stadscentra.
Discover insights from the AkzoNobel case study and their foundational technology transformation plan, which drives brand equity and provides the much-needed scale in both B2C and B2B sectors.
Platforms zoals TikTok Shop veranderen hoe mensen ontdekken en kopen. Slimme algoritmes die precies weten wat je doelgroep wil, social affiliates die je sales versnellen, en live shopping die directe interactie en impact mogelijk maakt. Het luidt een nieuw tijdperk in.
Ontdek hoe retailers relevant kunnen blijven in een snel veranderende omgeving en wat nodig is om klanten te blijven boeien en je merk te versterken.
Replatforming is een ingrijpende stap die het succes van een e-commercebedrijf kan maken of breken. Tijdens deze interactieve roundtable bespreekt Sander drie cruciale aspecten van een succesvolle replatforming: het kiezen van het juiste platform dat past bij jouw zakelijke behoeften, het selecteren van de juiste implementatiepartner, en hoe je jouw organisatie optimaal voorbereidt op de veranderingen. Deel je ervaringen en leer van anderen om goed geïnformeerd deze strategische beslissing te nemen.
In deze roundtable bespreken we strategieën om slim om te gaan met IT-schaarste: van prioriteren en automatiseren tot outsourcing en low-code/no-code oplossingen. Deel inzichten met experts en vakgenoten en ontdek hoe je toch vooruitgang boekt in een wereld waar IT-capaciteit altijd onder druk staat.
Deze workshop leert je hoe je een GPT ontwerpt die jouw werk leuker, efficiënter en creatiever maakt. Je krijgt meer tijd voor kwaliteit. Wat écht telt. Je ontdekt hoe je krachtige prompts schrijft, en tegelijkertijd menselijk blijft in een wereld vol ruis, nepnieuws en AI-generated content. Aan het einde van deze sessie ga je met een glimlach op je gezicht naar huis met een bak aan inspiratie en ideeën om de volgende dag mee aan de slag te gaan en bouw je daarna in no-time je eigen Custom GPTs.
Wil je af van ad-hoc experimenteren en AI integreren in jouw organisatie? Dan ben je bij deze workshop aan het juiste adres. Deze workshop helpt je om AI niet alleen als losse tool te zien, maar als een strategisch onderdeel van jouw organisatie. In 40 minuten ontdek je welke obstakels AI-integratie in jouw organisatie in de weg staan, identificeer je een concreet proces of uitdaging waar AI direct impact kan maken, en stel je een eerste actieplan op om AI succesvol te implementeren.
Hoe kun je ten tijde van alsmaar duurder wordende online marketing en de cookieless era als retailer klantdata écht benutten om relevanter te worden voor je klant? Tijdens dit interactieve roundtable-gesprek gaan we in op de kansen én uitdagingen die klantdata biedt. Samen onderzoeken we hoe je klantdata kunt gebruiken om zowel online als offline een betere klantervaring te bieden.
Discover insights from the AkzoNobel case study and their foundational technology transformation plan, which drives brand equity and provides the much-needed scale in both B2C and B2B sectors.
This roundtable offers a unique opportunity to learn from industry experts, engage in conversations with peers, and walk away with actionable insights to enhance your content strategy and delivery. Don't miss this chance to elevate your approach and achieve success in the digital landscape. See you there!
We will discuss the need for a scalable content blueprint to manage the current ‘content explosion’ effectively and introduce the Content Value Chain as a strategic tool to help you map opportunities, identify gaps, and understand the value your content can bring.
The presentation "Master your marketing" by Pieter Stroop, VP sales Benelux of censhare NorthWest Europe BV, explores the challenges, inefficiencies, and potential solutions in modern marketing operations.
In deze roundtable duiken we in de wereld van social shopping, met platforms zoals TikTok Shop, en bespreken we de invloed van prijs, duurzaamheid en gemak op hun aankoopbeslissingen.
In deze rondetafelsessie verkennen we waar je tegenaan kunt lopen bij een replatforming traject. Van de verwachtingen aan de start tot de keuze van technologie en van het betrokken krijgen (en houden!) van stakeholders tot het managen van je project: alles komt aan bod en je vertrekt met belangrijke inzichten in waar andere professionals mee te maken hebben gehad.
In deze roundtable bespreken we de strategische keuzes: absorberen, gedeeltelijk doorberekenen of volledig afwentelen op de klant? Wat zijn de best practices, en welke impact hebben deze beslissingen op conversie en klantloyaliteit? Sluit aan en wissel inzichten uit met experts en vakgenoten.
In deze roundtable delen experts en vakgenoten hun visie, ervaringen en strategieën. Praat mee over de afwegingen en ontdek hoe andere retailers deze balans vinden.
In deze roundtable bespreken we de strategische keuzes bij het positioneren van webshops, apps en marktplaatsen. Welke unieke waarde biedt elk kanaal, waar liggen de verschillen en hoe voorkom je ongewenste overlap?
Ontdek praktijkvoorbeelden en wissel inzichten uit met experts en vakgenoten over hoe AI écht waarde kan toevoegen aan je organisatie.
In deze sessie ga je samen Koen Ouwens van VML het gesprek aan over hoe jouw organisatie AI kan inzetten om niet alleen efficiëntie te verhogen, maar échte groei te realiseren.
E-commerce als de kern van omnichannel-succes: e-commerce is meer dan alleen een online winkel: het is de centrale hub voor klantbetrokkenheid, merkbekendheid en loyaliteit. Leer hoe je e-commerce strategisch kunt integreren in je marketingcampagnes voor maximale impact.
In this workshop Aron helps you identify opportunities to gamify in order to save costs and stimulate desirable actions from (would be) customers.
Customer loyalty drives long-term success by fostering trust, repeat business, and advocacy through personalized experiences, rewards, and meaningful brand relationships.
A properly optimised mobile experience will grow your audience, increase engagement and customer loyalty, enabling better self service, higher ROI and first and foremost; more revenue. What you will get: Techniques, Tools and tips to optimise mobile.
Omnichannel marketing is the holy grail of customer experience, seamlessly integrating touchpoints to create personalized, consistent, and conversion-driven brand interactions.
In this keynote, he will unveil how data-driven insights can elevate customer experience beyond transactions into meaningful, emotional connections.
Tijdens deze sessie deelt Kars Kooistra inzichten uit de praktijk en bespreekt hij hoe bedrijven zoals Coca-Cola, Milka en Ford AI succesvol inzetten om niet alleen innovatie te versnellen en efficiëntie te verhogen, maar ook om commerce te transformeren—van gepersonaliseerde marketing tot geautomatiseerde verkoopprocessen en AI-gedreven klantinteractie.
Join Vitor for an insightful session where he will delve into the future of AI-driven e-commerce and personalized content.
In today's rapidly evolving digital landscape, artificial intelligence (AI) is revolutionizing the e-commerce industry. This roundtable will explore how AI technologies are driving growth, enhancing customer experiences, and optimizing operations in e-commerce.
In this session, Brian will address some of the key challenges that stand in their way and how it affects the business outcomes.
Discussieer mee over wat B2B-bedrijven kunnen leren van hun B2C-collega's en waar het mogelijk toch een beetje afwijkt.
In this Bazaarvoice Connect Session you can expect fresh insights, industry best practices, and a discussion on how brands are evolving their UGC strategies to connect with consumers and drive growth.
In this Bazaarvoice Roundtable you can expect fresh insights, industry best practices, and a discussion on how brands are evolving their UGC strategies to connect with consumers and drive growth.
This session will focus on how brands can collect, manage, and distribute customer feedback to build brand credibility, increase product discoverability, and drive sales across retail channels.